Sustainable Transport for Policymakers, Advocacy & Enthusiasts
Politiken.dk skriver månedligt om dødsfald i trafikken, det giver et trist overblik. Nedenstående er en direkte kopi af de månedlige lister 2017 år til dato inkl. maj måned. 1. januar: En 80-årig kvinde rammes af en fejebil på Nørregade i Horsens. 2. januar: En 84-årig kvinde bliver ramt af en bil i Esbjerg, da hun krydser Strandby […]
I den endelige analyse er der ingen tvivl om, at betyder trafik politikken mest, skal man stemme SF eller Enhedslisten. For SF har Ayfer Baykal i sine 2 år som teknik og miljø borgmester gjort sig markant bemærket og har taget ansvar i kampen mod havnetunnellen. Borgmester Baykal har været endnu mere markant cykelborgmester af både […]
Af Lars Barfred Københavns Kommune var på vej til at nedlægge Bopa Plads og dens caféer, fordi man ikke kan finde plads til at bygge daginstitutioner. En protestside på facebook, “Bevar Bopa Plads” fik 14.500 likes på 48 timer, og de Københavnske borgmestre fik travlt med at padle baglæns. Men er det en reel problematik? […]
Center for byudvikling (Økonomiforvaltningen) har udarbejdet den såkaldte KIK analyse, som ligger til grund for udbygningen af den kollektive trafik i København. I KIK analysen er man startet med, at tegne en række nye metrolinjer som man gerne vil have. Derefter har man sammenlignet med, hvis metrolinjerne i stedet blev anlagt som henholdsvis letbane eller […]
Af Lars Barfred Som omtalt I tidligere KV13 artikler er der et stort mismatch mellem antallet af p-pladser der skal bygges, og det meget mindre behov københavnerne reelt har. Omvendt er det meget svært at bygge billige familieboliger I København, som borgere med kortere og mellemlange uddannelser har råd til. Dyre boliger I København […]
Copyright © 2018 · News Theme on Genesis Framework · WordPress · Log in